Träsmak i baken

Hola amigos!

Äntligen är en helt okej vecka slut. Men vad hjälper det, sitter ju med skolarbeta upp över öronen ändå!
Har nu suttit med min historia uppsats hela dagen och börjar känna träsmaken i baken. By the way så är jag på landet i lervällingen. Vi har nämligen fått ett störra hus till landet, äntligen!
I igår var man och gymma så jag har träningsverk överallt. Man måste ju försöka vara lite nyttig. Har faktiskt inte ätit något godis i helgen, naturgdois är tillåtet. Man behöver ju inte tortera sig!
     Något som ändå är undrebart är boken jag precis läst ut, för typ 5 ggr. -Om jag kunde drömma (twilight)
Det är den bästa bok jag läs och jag är helt frälst! Den här gången läste jag den dock på engesla för första gången, men jag tycker faktiskt svenska är bättre. Den är så himla bra översatt. Man förstår ju såklart lite bättre på svenska ocskå och jag tycker de beskriver Edwards ögonfärg bättre på svenska tex.
     I fredags pratade jag och några kompisar om boken hela dagen, skulle kunna prata om den i alla evighet :P Har även läst 2:an igen, När jag hör din röst (New moon) för typ 3:e gången. Men den här gången så hoppade jag över mitten av boken, för början och slutet är bäst :P fuskiga jag! 3:an Eclipse har jag läs två gånger, men den finns än så länge bara på engelska. Fyran har ju nyligen kommit ut på engelska och jag står på kö på biblioteket på den, fast en kompis har den så jag kanske får låna den...
Herregud jag sa ju att jag kunde prata om de i en evighet, så nu får jag lägg av! ska väl återgå till historian, och sedan engelska läxan =/
 
Här är videon på trailern på Om jag kunde drömma. Den kommer på bio 21/11 och eftersom jag fyller är den 15/11 ska jag önska mig biobiljetter till den filmen.
Har nog tittat sönder den här trailern :P

Kommentarer
Postat av: Caroline

Älskar din jordgubbs bakgrund! ;)

2008-10-11 @ 18:52:15
URL: http://carolinenorman.blogg.se/
Postat av: AMMII

uch för skolarbeten på helgerna!

2008-10-11 @ 19:26:03
URL: http://ammiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0