Mitt liv om 10 år

Klimatflykting

När Grönlandsisen smälte översvämmades din stad.
I inlandet har skördarna torkat bort och orkaner härjat. Dina föräldrar blev dödade i en demonstration framför USA:s ambassad. Du var deras enda barn, eftersom det numera endast är tillåtet med ett barn per kvinna.
Du sitter i en liten båt som guppar bland minorna som Förenta Norden lagt ut för att skydda sina nationalparker från invaderande flyktingmassor. Norrlands population har växt med 10 miljoner människor och klimatet är som vid Medelhavet innan 2000-talet. Du hoppas hinna förbi militärpolisen och deras genmanipulerade hundar som kan känna doften av desperation på fem kilometers avstånd.
Du lyckas ta dig iland, genom att sälja din kropp till en gränspolis. Så småningom får du ett arbete som blåbärsplockare, den amerikanska armén betalar bra för ett ämne i blåbär som gör synen hos deras piloter bättre. De betalar så bra att du kan bo i en gammal bastu, som kostar 12.000 Euro per dag.
Ända tills nämnda piloter en dag utan förvarning gör en attack mot ert flyktingläger. Det har sagts att det pågått terroristisk aktivitet i lägret, men det enda som du känner till är att en grupp konstintresserade ungdomar gjort stora tecken i majsfältet.

Gjorde ett test om hur min framtid skulle se ut om 10 år. hah den ser ju ljus ut!


Kommentarer
Postat av: Anonym

åhh nej...jag är så ledsen att det där kommer hända dig! :(

2008-10-08 @ 20:22:37
Postat av: Abby

hah, jag kommer bli bonfru i min framtid :P

2008-10-08 @ 20:23:11
Postat av: Blåbärs kungen

mumms, smarrigt med alla blåbär du kommer få äta varje dag :P

2008-10-08 @ 20:23:58
URL: http://bluuuuuue

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0