Min händelserika vecka

Intressant under denna vecka:
 
En SÅ söt katt stoppade mig på väg hem från skolan, la sig på min väska så jag inte skulle kunna gå :P

 
Rebecca och Emelie försöker förgylla lektionen.


 
Mysig familjemiddag, och min söta syster som njuter av maten :P

IDAG:
   
Jag färgade håret igen :P Men färgen behövdes verkligen bättras på.(ser lite lila ut på bilden, men det är det inte, Choklad med lite rött i)
Skulle ha varit med min Rebecka och hennes tyska utbytesstudent, Clara, men Clara blev sjuk. Det är som om det smittar via telefon, för jag mådde prima ända tills för några timmar sedan då jag helt plötsligt fick jätte ont i halsen, jag kan varken prata eller svälja. Och nu så är Rebacka så söt, hon försöker pyssla om mig över datorn. Jag har fått strikta order av henne.
-Drick te, fast jag gillar inte te, då sa hon Oboy!
-Ha halsdyk eller sjal.
-Värmekudde.
-Bafucin, jag har inga. Hon sa att man ändå får svamp i halsen av dem om man missbrukar dem, tur för mig då :P

Och min underbart söta syster är den som gjorde Oboyen till mig <3

Ni är mina hjältar idag, Rebecka och Mickis <3

- För att inte glömma så var Rebecka även min hjälte i fredags, jag gjorde illa ryggen på svenskan, hah jag vte vi hade drama, en kille la sig på min rygg när jag satt på huk, kan misstolkas -gör inte de! Och när jag skulle resa mig gjorde detrv skit ont, jag kunde inte böja mig framåt och inte sätta mig, vilken otur jag har!
Mehn i alla fall då var Rebecka gullig mot mig och försökte hjälpa mig på bussen att sätta mig ner, hon erbjöds sig till ochmed att bära mina grejer.
Är inte det en bra vän?

Vill bara hälsa till Anna och  Frida, hoppas ni är okej, vi glömmer allt! <3


Fina citat, börja fundera...

V Ä N S K A P

-Vänskap  är ingenting man får den blir till som en gåva att vårda som ett smycke ovärderligt.  Vänskap  är trygghet, 
omtanke när dagen blir svår ger ro i oro, tänder ljus i mörker. Vänskap kräver inte den ges frivilligt utan baktankar
giv din vänskap som gåva och du finner glädjen.

Man måste vara en vän om man vill ha en vän.....
var som du vill att din kompis ska vara....
~Jorinda~



-Enda sättet att få en vän
är att vara en.
~Ralph Waldo Emersson~


 

-Bry dig inte om att lära känna människor
försök bara vara sådan att människor vill lära känna dig.


 

-Vänner är sådana ovanliga människor som fråg
ar hur du har det
och sedan väntar att få höra ett ärligt svar.


 

-Har du vänner, anse dig då rik.
~Menandros~.

-Vänskap kan inte köpas för pengar.


 

-Om du inte har något gott att säga om dina vänner
har du inte de rätta vännerna.


 

-Skaffa dig vänner
innan du behöver dem.


 

-Du vet inte vem som är din vän
förrän du behöver henne.


 

-Vänskap är ett ansvar
inte en möjlighet.


 

-Vänner talar med dig
när ingen annan vill veta av dig.


 

-Till en vän ska man komma bjuden i medgång
och objuden i motgång.


 

-Om man vill ha vänner
ska man vara villig att inte alltid hävda att man har rätt.

-Den bästa spegeln är en god vän.


 

-Frukta dina fienders tankar
och dina vänners baktankar.
~Indonesiskt ordspråk~

-Man kan aldrig få en vän
om man väntar sig någon utan fel.


 

-Vi är skyldiga att säga våra vänner sanningen,
hur behaglig den än må vara.
~Magnus von Platen~


 

-Vem som helst kan ge dig ett gott råd
men en sann vän ger dig en hjälpande hand.


 

-Du får flera vänner genom att visa att du är intresserad av dem
än genom att försöka få dem att bli intresserad av dig.


 

-En sann vän är den som inte bryr sig om att du har gjort bort dig.


 

-En vän är någon man delar sin tystnad med.
~M Rydin~


 

-Äkta vänner är som ädelstenar
värdefulla men sällsynta;
falska vänner är som höstens löv
granna men blåser bort med första vinddrag.


 

-Ingenting får jorden att verka så rymlig
som att ha vänner på avstånd
de utgår breddgraderna och längdgraderna.
~Henry David Thoreau (1817-1862)~


 

-Vänlighet är den gyllene kedja som håller ihop samhället.
~Goethe~


 

-Säg mig vem du umgås med
så ska jag säga dig vem du är.



Detta får i alla fall mig att tänka till!


Kommentarer
Postat av: Diana

Det är jättelätt! Klicka bara på bloggkoll under mina länkar! haha, förstod du?? =) KRAM

2008-10-19 @ 11:24:06
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

ditt hår är lila

2008-10-20 @ 15:33:38
Postat av: Marias Kakburk

Tack, härligt:)!

2008-10-20 @ 17:50:32
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lila hår?

2008-10-20 @ 18:40:56
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE (ÄGAREN AV DENNA BLOGG :P )

TILL ALLA ER SOM TROR MITT HÅR ÄR LILA, DET ÄR CHOKLAD FÄRGAT! :D

LJUSET GÖR ATT DET SER LITE LILA UT! FAST OM NI TYCKER LILA ÄR SNYGGT, SÅ KAN NI FÅ TRO ATT MITT HÅR ÄR LILA! :D :D :D

2008-10-20 @ 18:49:59
URL: http://evef.blogg.se/
Postat av: Alexandra

söt kisse^^

2008-11-01 @ 17:01:59
URL: http://phose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0