MY BIG BIRTHDAY:

Hela karusellen började i fredags med förberedelser och allt:

Rebecka och jag på is, stjärnor på is!

SNÖ?!

Klassens töntar!

Stökiga och stressiga förberedelser:

börjar skära kiwi och fixar med tårtbottnarna.

söta och underbara mamma hjälper mig.

Lägger på första lagret med vaniljsås på tårtan. Och man måste ju smaka lite.

Andra lagret!

tredje lagret!

Det blev en gigantisk tårta!

Man måste ja äta lite också. Och lussebulle.

Min födelsedag:

Muffinstårta och paket på sängen. (börjar ladde tidigt med skräck temat)


En super frukost.

Fick i present av Mamma och pappa, en garderob på Ikea och även pengar att shoppa för. Så vi åkte till Ikea, köte inte så mycket, men det var roligt: (alla presenter kommer i slutet)

det coola golvet på Ikea.


Lunch på Ikea.

Festen kan börja:

Välkommsdrinkar

Gästerna börjar komma.

Mickis & Bella, och Rebecka & Jag

Pappa (drakula) och Jag (som han har bitit.

Snyggt med ett ögonbryn :D

Maten; tomater med feta, sallad med charonfrukt, ciabata, röror, skinka, coscos med bacon.

Köttfärsspett, potatisgratäng och kycklingspett.

Ost & skinkpaj och broccolipaj. Gästerna tar mat.


Den underbara tårtan, "Pia tårta" grön grädde, chokladsås som spindelnät,
gelé råttor och gelé grodor, tänder, och physalis.

Jag får ta tårta först! :P

Jag smaskar på lite jordgubbsgodis.

Mitt COOLA fladdrermöss örhänge. Blomman (christer)är läskig.

Dansar bugg med Mickis och öppnar paket.

Hela gänget dansar. Mer presenter...


Och så lite charader.

Vi lekte även diggilo med låttexter. De sista gästerna gick vid 03.
En riktigt lyckad fest! TACK ALLA!

Presenterna:

Av: Familjen Englund.

Av Rebecka: en dag på centralbadet.

Rengöringskrämer av Bella.


Sockor, mascara, kajal av Micke, Maggan och Ida.

Och ett fotoalbum, tyvärr trasigt så ska bytas. Och så fina blommor.
Från familjen Fernström-Henriksson.


Presentkort på en behandling, massage,  och underbara blommor, som en brudbuket.
Från familjen Lundin.


WOW 500kr av min morfar! Han skriver så fint, han brukar aldrig skriva och har ansträngt sig <3

Grattiskort av farmor och 160 kr = 16 år <3 Farmor är min bästis!

Alla fina saker.

Presenter från Familjen:


Framsida av kortet nedanför. Ett kort från ett paket, så fint.

Presentkort på att få köpa en garderob + 1000kr att handla för. Ett doftljus som pappa tyckte jag skulle ha när vi var på Ikea. Doftar bär <3

Fler fina saker av mamma och pappa; En STOR jukapalm och en avhårare :P

Söta och sköna tofflor, från Ikea :D

En spakväll av pappa, åhh vad underbart!!!


Så fina saker, TACK söta syster yster! Jorgubbs hårspray och jordgubbs body butter.
Märks det att jag gillar jordgubbar?

Det jag köpte på Ikea:

Jättehärligt och färglatt påslakan till mig, och en så cool lampa, lite som en påse :P

Snygga ljus med mönster.

IDAG:

Heter man Emelie Von Jordgubbe måste man ju dricka jordgubbste.

Vi ser det snöa, vi ser det snöa, det var väl roligt hurra..

Söta syster har varit hemma och varit sjuk, så hon har bakat muffins.
Underbart kööt, manerat som ska in i ugn.

I dag på morgonen, innan skolan. Komm jag med tåget till Stockholm, jag har nämligen hälsat på farmor, igår. Hon fyllde år, 74, GRATTIS!
Vi åt massa tårta.
Då på centralen såg jag Gathania, från Idol 2007. Hon skyndade förbi med en resväska.


Tack för allas tålamod!
Nu kommer äntligen allt, in i minta detalj.


Kommentarer
Postat av: MIKAELA

din dag vart bäst syrran, älskar bilden på mig och den mystiska banditen(bella) ^^) hah, älskar dig suuuuuster<333

2008-11-20 @ 18:40:59
URL: http://mickuus.blogg.se/
Postat av: e m m a

- Åh vilket härligt galej.



Stackare som måste sitta uppe och plugga. Själv ska jag bara mysa, blogga lite och dricka tea.

2008-11-20 @ 21:12:49
URL: http://harnqvist.blogg.se/
Postat av: Rebecca

EN AVHÅRARE <3! Välkommen in i min och Emelies avhårarklubb (fast vi kallar ju det inte för avhårare, det heter Rolf enligt oss)!

2008-11-20 @ 21:17:11
Postat av: JAAASMIINE

GRATTIS I EFTERSKOTT!!! Fiiinaaa bilder : )))

och awesome tårta

<3

2008-11-20 @ 21:38:04
Postat av: balle

sv; mysiga bilder, ja! :D

2008-11-20 @ 23:17:29
URL: http://edahlander.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

Tackar! :)

haha, ashärliga bilder ju. skoj :D

2008-11-20 @ 23:45:50
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Emma Härnqvist

- Jo kvällen har varit mysig men jag måste verkligen sova nu.. Va ska du göra i morgon då?

2008-11-20 @ 23:48:19
URL: http://harnqvist.blogg.se/
Postat av: matilda

Oj vad mkt bilder =)

Tack för din kommentar!

2008-11-21 @ 07:46:55
URL: http://tildizz.blogg.se/
Postat av: Nakenhunden

Vad presenter!

Vad mycket du fick roligt!

Det syns att det var en lyckad födelsedag! :)

Allt bra annars??

Kramar

2008-11-21 @ 08:06:59
URL: http://nakenhunden.blogg.se/
Postat av: alec

vad mycket fina bilder :)

mycket fint du fick också.. är du glad :)???

2008-11-21 @ 14:55:12
URL: http://alecstar.blogg.se/
Postat av: Linn

ojojo, många bilder :]

hur har dagen varit?

2008-11-22 @ 13:01:08
URL: http://brunetternasmode.blogg.se/
Postat av: emelie s.c.

de heter faktisk rollf å inte avhårare, så de så! hihi :P

2008-11-22 @ 22:40:48
Postat av: Mickan

Vilka fina presenter du fick! :)

2008-11-24 @ 17:31:32
URL: http://wasbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0