uppdate, vet inte vad jag tänkte på? och "minA" videos idag

uppdate: igår städade vi typ halva dagen :( , vet lite trist, men sedan..... vi skulle iväg och bowla, men.. det var sommar stängt, vilket de inte lagt in på telefonsvararen, då gick vi och hyrde tre filmer; Arn tempelriddaren, Charlie Wilson´s war och Juno, och självklart lite godis mitt i mitt nyttiga liv.  Sedan trippade familjen Fasth-Simonsson vidare till Pizzerian, där jag åt en parma och mozzarella sallad. Där satt vi och pratade i mer än en timme och bara mös.

Jag har kommit fram till att jag SKA leva i nuet, dag för dag. Och jag skia säga dig, det är svårt, man längtar helatiden efter något, -åhh snart är det sommar, - jag längtar till i morgon då vi ska se på den och den filmen, men jag lovar dig den dagen, tiden kommer, eller inte och så är det! Som alla som får barn de längtar tills barnet snart ska prata, gå osv i stället för att njuta av den tid som är nu, varje tid har sin tjusning.
Så jag njöt faktiskt av dagen igår, försökte att bara tänka på hur otroligt bra vi hade det just då. När vi senare på kvällen tittat på två av filmerna, ätit vårt godis och jag låg i min säng, som prinsessa på ärten, gled såklart tankarna iväg om morgondagen, sommaren och allt skit man nu tänker på, MEN då bara tog jag ett grepp om mig själv och faktiskt tvingade tankarna till idag! jag tror det är otroig viktigt att inte heltiden luska efter framtiden, för när jag bara kontrolerade tankarna och lät dem glida iväg Om dagen så somnade jag ganska snart. Mitt problem med att sova beror någ på mina tankar, jag hatar att vara med mina egna tankar, tills igår!

Så nu till idag, sov till 12, wooooow typ 11 timmar. Vinglade ner till soffan, trött ändå :P , och åt frukost medan tvn blixtrade förbi. Och så blixtrade även timmarna förbi, till nu, ligger här i solen, eller solen va här nyss, gick i moln. Ligger i alla fall och bara har det skönt, i nuet! Klart jag längtar till Moonligt; vampyr programet i kväll på 3:an 19.00, men jag njuter faktiskt av den tiden som är nu innan, det är llite härligtn att längta, men fortfarande leva i nuet, för när man väl tittat på programet är det slut. Som julafton men längtar och längtar för att få öppna presenter och när man väl gjort det är allt slut. Men jag har faktiskt ändrat mig, julklappar är inte bäst, det är själva dagen, spendera den med familjen, alla är glada trevliga, god mat, den bästa dagen som finns, alla är speciella, inte som på födelsedagen då en är speciell. wow jag tror att jag kansk lever i nuet hela julafton, njuter av varje del av dagen, för jag tycker längtan hela dagen är bäst, tomten, SOM FINNS, ska komma sent på kvällen.
Vad händer när man dör? det är något man grubblar flera gånger, och det är läskigt. Jag har en teori, när de som överlever en nära döden upplevelse säger de att de ser ljuset, men jag tror då att man håller på att födas på nytt som en bebis, ljuset är när man kommer ut ur magen. För det är väl lika många som trotsar döden som bebisar som dör när de kommer ut eller är i magen?! Man kan ju hoppas, eller vad vill man efter döden, sväva på moln i himmelen? det vore rätt, coolt, elle nej bra, tänk en plats där bara gott finns i himmelen ljust, varmt glatt. Man kanske blir som en skyddsängel, som i en bok jag läste, då det finns en himmel som är lite som jorden men shopping, cafeer osv. Ellet som i en annan bok jag läste att man hamnar i en värld som är som jorden men man åldras baklänges, tills man är en bebis och färdas tillbaka till jorden? låter skumt, men vem vet? vad tror du?
Shiit jag låter ju som värsta psykot, men det är bara sjuka tankar som säkert alla tänker, men ingen tar upp?! Vad tror du egentligen!
Nej ska nu läsa min bok; eclipse av Stephenie Meyer, som är tredje delen i en serie, Om jag kunde drömma, När jag hör din röst. Är faktiskt tredje gången jag läser denna bok, som är på engelska :P , inte kommit på svenska än.

Look like this:




Mina två videos idag, absolut!




Moonlight, summerar det mesta..
 

Moonliht, bättre video :P love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0