Jag tar hand om era far- och morföräldrar :P

Idag, som alla andra dagar sedan skolavslutningen, steg jag upp ganska tidigt för att åka i väg till mitt somarjobb -äldreomsorg! Jag har tystnadsplikt om vad jag gör där, men jag kan säga att det var mycket intressant och givande. Det roligaste är att prata med de dementa som säger samma sak var 5 minut :P En dam var jätte söt och sa att jag såg ut som en docka :)
Jag och tre till var där i bara två timmar, lika lång som resan blir dit och hem. 
På hemvägen stannade jag i centrum och köpte nagelack, ill rosa, som matchar mitt hår, jag har fått jätte långa och fina naglar :D, och jag lånade ansiktsmålingsböcker till midsommar.
När jag kom hem slappa jag lite och åt eftersom jag var utsvulten. Det blev lite bacon, köttbullar, paprika, purjo och ost röra, ganska nyttigt faktiskt.
Senare åkte jag till Ida, www.handbollsida.blogg.se, som jag ska passa i morgon. Här fick jag middag, utsökta revbenspjäll med potatissallad.

XOXO

Kommentarer
Postat av: Linda

hihi du träffade mig i centrum med :)

2008-06-19 @ 21:42:59
URL: http://saltali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0